„To nie należy do moich obowiązków!” …o właściwym podejściu do pracy. MP3

Dziś opowiadam Wam historię z początków mojej kariery zawodowej, o pracy jako „świeżak” w firmie, o przygodach moich znajomych… o „wykorzystywaniu” pracownika w pracy ponad program. Jak podejść do pracy? Jak się nie dać? Kiedy warto odpuścić, a kiedy się postawić? Jakie są tego konsekwencje?

Posłuchajcie i wyciągnijcie wnioski.

Posluchajcie w szczególności, jeśli jesteście na poczatku kariery zawodowej!

Successful Business Meeting

4 przemyślenia nt. „„To nie należy do moich obowiązków!” …o właściwym podejściu do pracy. MP3”

  1. Bardzo fajny podcast, pokazujący ze czasem honor trzeba schować do kieszeni.

    Poza tym szybka kalkulacja na trzeźwym umyśle, pokazuje ze mozna takie wyjscie do sklepu uznać za dodatkową przerwę – pojscie do sklepu po zakupy, chwilka na kawie itp. No i do tego jeszcze sie przewietrzyć, rozprostować kości, a nie siedzieć przy biurku calymi dniami.

    Wszystko na spokojnie. Poza tym… Czasem może sie zdarzyć, że kogoś podczas takiej przerwy „na silę” mozemy kogoś jeszcze przypadkiem poznać 🙂

  2. No dobra, a jeżeli już się np. rok pracuje i widzi się, że szef nadużywa tego typu zachowań? A dodatkowo nie wywiązuje się np. ze swoich słów i zapewnień? Wybacz, ale jednak nie potrafiłbym w takiej sytuacji pracować dla kogoś, kto sam łamie swoje dane słowo, a ode mnie wymaga, żebym robił coś ponad. Wydaje mi się, że jeżeli ktoś zna swoją wartość to nie powinien sobą pomiatać, zwłaszcza że wdrożenie nowego pracownika w system i znalezienie kogoś innego to też spory problem.

    1. Zależy co uważasz za „nadużywanie”. Moja dawna szefowa nie byłą zdecydowanie taką osobą.

      Co mogę poradzić? Szczerą rozmowę z szefem – odważnie, stanowczo, bezemocjonalnie. Postawić sprawę jasno. Jeśli rozmowa nie pomoże – kulturalnie pożegnać się.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Policz to * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.