Oszczędnościowe aktualności IX 2016. MP3

Witam Was! Dzisiaj nowa garść aktualności z życia autora tego bloga w formie MP3.

Ostatnio się do Was przez chwilę nie odzywałem – dziś nadrabiam porcją spostrzeżeń i pytań.

W nagraniu między innymi:

  • o krytykowanej długości moich nagrań, ok. 15 min.
  • 500+ i nagły wzrost dzietności Polaków?
  • podróże lokalne i mój ostatni wypad w góry, szczegółowe koszty
  • strona Marcina Owczarka: http://lubin-nasza-przyszloscia.blog.onet.pl/
  • oszczędzanie w firmie, renowacja maszyny
  • optymizm Polaków

Zapraszam:

Do pobrania: http://oszczedzanie.info.pl/wp-content/uploads/2016/09/AktualnosciOszczednosciowe28.9.2016.mp3

Kilka zdjęć dot. tematów poruszonych w nagraniu:

wp_20160911_17_32_38_pro

wp_20160826_17_02_07_pro

wp_20160918_19_32_31_pro

wp_20160925_16_10_29_pro

wp_20160925_17_25_26_pro

Wyślij ten wpis znajomym!

15 przemyśleń nt. „Oszczędnościowe aktualności IX 2016. MP3”

  1. aha, miałem wspomnieć w opisie – tak, te gry na obrazkach mają ok. 25 lat i działają

    a wczoraj wyrzucałem kilkuletni sprzęt grający, mało używany, padł 😉

  2. Te stare sprzęty są niczym ursus c360 lub autosan h9 do dzisiaj c360 pracują na polskich wsiach a autosany h9 do dzisiaj wożą ludzi choć niektóre egzemplarze mają 35 lat.

    Z 500 plus bardzo słuszna uwaga jakoś nikt nawet o tym nie pomyślał czy to zwiększy dzietność na pewno zwiększy dzietność w środowiskach podchodzących pod patologie . A w dużych miastach gdzie tępo życia jest szybsze klasy średniej jest więcej to nie sądzę żeby ludzie z powodu 500 plus decydowali się na kolejne dzieci .Lepszym pomysłem były by jakieś darmowe przedszkola lub darmowe obiady w szkołach .

    Jak skończą drogę S3 to troszkę ci ułatwi przejazd w Karkonosze no przynajmniej do Legnicy pojedziesz S3 . Ale jest coś takiego że ludzie troszkę lansują się takimi wyjazdami jakby nie robili tego dla siebie a dla otoczenia .

    Narzekanie i ględzenie to już nasza cecha narodowa nieraz wręcz nie wypada nie ględzić jak ktoś nie ględzi to otoczenie już jakoś tak dziwnie patrzy . Narzekanie na pogodę to już jest w ogóle hit pogoda jest w Polsce jaka jest każda pora roku ma swój urok nawet Jesienią jak popada deszcz to dobrze się jeździ rowerem lub inne aktywności na powietrzu .

  3. Szkoda że są takie białe plamy na mapie budów jak np od Poznania do Piły i dalej nad morze . Tam nie koniecznie jest potrzebna droga kategorii S wystarczyła by taka nowoczesna Gierkówka 2 plus 2 z rondami i inteligentnymi sygnalizacjami świetlnymi lub system 2 plus 1 miałem okazję przetestować drogę 2 plus 1 na trasie Siedlce -Biała Podlaska i jechało się całkiem przyzwoicie tam gdzie ruch jest mniejszy to tez jest jakieś wyjście. Tylko taka 2 plus 1 musi mieć pobocze na wypadek awarii chociażby z uwalcowanego kamienia albo starego asfaltu .

    1. jak najbardziej jestem wielkim zwolennikiem 2+1

      wolałbym mieć szybciej takie, relatywnie przepustowe, drogi w całej Polsce zamiast obecnego systemu autostrad ukończonego za XX lat

  4. Było by to jakieś wyjście np 3 autostrady A2 , A4, A1 a resztę uzupełnić drogami 2 plus 1 zamiast drogami kategorii S . Ja jestem też zwolennikiem nawierzchni betonowych pojawiają się już takie w Polsce choćby odcinek A2 od Nowego Tomyśla do Świecka ma nawierzchnię betonową dodatkowo wzbogaconą grysem w celu zwiększenia przyczepności . Prawidłowo wykonana betonka jest wstanie posłużyć 50 lat natomiast asfaltowe wymagają wymiany nawierzchni ścieralnej już po 15 latach .

  5. Tak bo ten odcinek nie spełnia norm autostrady niema pobocza awaryjnego ,siatek na zwierzęta ,oraz MOP z prawdziwego zdarzenia odcinek do przebudowy.

    1. On nawet nie spełnia wymogów drogi ekspresowej, wczoraj powiedziałem o gierkówce, to nie jest nawet gierkówka, ale hitlerówka, w przypadku braku poszerzenia pasa drogowego, a wątpię, aby technicznie dało się poszerzyć cały obszar drogi powinien zostać przebudowany i zamieniony w drogę typu 2+1 z poboczami, na nowo także położona warstwa ścieralna

  6. Akurat w tym konkretnym przypadku droga 2 plus 1 nie jest najlepszym pomysłem ze względu na niezwykle duże obciążenie ruchem tej trasy to droga o znaczeniu międzynarodowym . Tam najsensowniejsza jest ostra przebudowa poszerzenie do 3 pasów ruchu plus pobocza awaryjne. Było by to niezwykle kosztowne bo w zasadzie wszystkie wiadukty i przepusty trzeba by rozebrać i zbudować od nowa ale to jedyne korzystne rozwiązanie dla tej trasy. Dwa plus jeden to dobre rozwiązanie ale na trasach o nieco mniejszym natężeniu ruchu.

    1. tak, tylko obecne rozwiązanie jest najgorszym z możliwych… uważam, że dozwolona tam prędkość 110 z resztą notorycznie łamana, jest najgorszą z możliwych…

      lepsze dla ruchu jest mniejsze tempo. ale zagwarantowana przepustowość krajówki, z łatwymi objazdami, co przy drodze typu zamkniętego 2+2 bez pasów awaryjnych, jest akurat radykalnie gorsze niż przy krajówce 2+1 z pasami awaryjnymi, ograniczeniem ustawowym 90km/h i łatwymi wyjściami na zewnątrz

    2. legnicka A4 NIE MA absolutnej racji bytu jako nawet nie autostrada, ale jako zwykła droga, i każdy w mojej okolicy, zdrowy na umyśle, omija ten poniemiecki szajs, autostradę śmierci, kiedy tylko może…

      …odcinek NIE jest możliwy do jakiegokolwiek innego zagospodarowania niż 2+1, bez dziesiątek miliardów zł z PL budżetu

      a w sumie po co, jako Polacy, mamy fundować tranzyt Niemcy-Ukraina

      o wiele bardziej nam potrzebna S5

  7. No S5 jak najbardziej zdarzenia drogowe są codziennie na starej 5 . Za tranzyt pobierane są opłaty ten cały viatol to ok 50 gr za km dla tzw Tirów bo TIR to nazwa konwencji a nie pojazdu . Czy to dużo czy mało trudno powiedzieć utrzymanie trasy też kosztuje .Był też swojego czasu pewien ciekawy i moim zdaniem dobry pomysł żeby TIRY które przejeżdżają przez Polskę ładować na Kolej i Koleją by sobie przez nasz kraj jechały .Bezpieczniej być może szybciej TIR jedzie 90 km ,h a koleją mógłby 120 km,h ,mniejsze zanieczyszczenia ,hałas ,odciążenie dróg i autostrad to chyba najważniejsze ,dodatkowe miejsca pracy na kolei i na terminalach które trzeba by było zbudować . Oczywiście za przejazd pobierali byśmy odpowiednie opłaty.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Policz to * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.