Witam Was! Dzisiaj nowa garść aktualności z życia autora tego bloga w formie MP3.
Ostatnio się do Was przez chwilę nie odzywałem – dziś nadrabiam porcją spostrzeżeń i pytań.
W nagraniu między innymi:
- o krytykowanej długości moich nagrań, ok. 15 min.
- 500+ i nagły wzrost dzietności Polaków?
- podróże lokalne i mój ostatni wypad w góry, szczegółowe koszty
- strona Marcina Owczarka: http://lubin-nasza-przyszloscia.blog.onet.pl/
- oszczędzanie w firmie, renowacja maszyny
- optymizm Polaków
Zapraszam:
Do pobrania: http://oszczedzanie.info.pl/wp-content/uploads/2016/09/AktualnosciOszczednosciowe28.9.2016.mp3
Kilka zdjęć dot. tematów poruszonych w nagraniu:
aha, miałem wspomnieć w opisie – tak, te gry na obrazkach mają ok. 25 lat i działają
a wczoraj wyrzucałem kilkuletni sprzęt grający, mało używany, padł 😉
Te stare sprzęty są niczym ursus c360 lub autosan h9 do dzisiaj c360 pracują na polskich wsiach a autosany h9 do dzisiaj wożą ludzi choć niektóre egzemplarze mają 35 lat.
Z 500 plus bardzo słuszna uwaga jakoś nikt nawet o tym nie pomyślał czy to zwiększy dzietność na pewno zwiększy dzietność w środowiskach podchodzących pod patologie . A w dużych miastach gdzie tępo życia jest szybsze klasy średniej jest więcej to nie sądzę żeby ludzie z powodu 500 plus decydowali się na kolejne dzieci .Lepszym pomysłem były by jakieś darmowe przedszkola lub darmowe obiady w szkołach .
Jak skończą drogę S3 to troszkę ci ułatwi przejazd w Karkonosze no przynajmniej do Legnicy pojedziesz S3 . Ale jest coś takiego że ludzie troszkę lansują się takimi wyjazdami jakby nie robili tego dla siebie a dla otoczenia .
Narzekanie i ględzenie to już nasza cecha narodowa nieraz wręcz nie wypada nie ględzić jak ktoś nie ględzi to otoczenie już jakoś tak dziwnie patrzy . Narzekanie na pogodę to już jest w ogóle hit pogoda jest w Polsce jaka jest każda pora roku ma swój urok nawet Jesienią jak popada deszcz to dobrze się jeździ rowerem lub inne aktywności na powietrzu .
nitka s3 ma dojść do Bolkowa, a to już by była znaczna ulga, bo rodzina lubi te nasze góry
http://ssc.siskom.waw.pl/ Ja śledzę budowy dróg i autostrad na tej stronce jest aktualizowana co miesiąc ładnie wszystko widać.
świetny link
Szkoda że są takie białe plamy na mapie budów jak np od Poznania do Piły i dalej nad morze . Tam nie koniecznie jest potrzebna droga kategorii S wystarczyła by taka nowoczesna Gierkówka 2 plus 2 z rondami i inteligentnymi sygnalizacjami świetlnymi lub system 2 plus 1 miałem okazję przetestować drogę 2 plus 1 na trasie Siedlce -Biała Podlaska i jechało się całkiem przyzwoicie tam gdzie ruch jest mniejszy to tez jest jakieś wyjście. Tylko taka 2 plus 1 musi mieć pobocze na wypadek awarii chociażby z uwalcowanego kamienia albo starego asfaltu .
jak najbardziej jestem wielkim zwolennikiem 2+1
wolałbym mieć szybciej takie, relatywnie przepustowe, drogi w całej Polsce zamiast obecnego systemu autostrad ukończonego za XX lat
Było by to jakieś wyjście np 3 autostrady A2 , A4, A1 a resztę uzupełnić drogami 2 plus 1 zamiast drogami kategorii S . Ja jestem też zwolennikiem nawierzchni betonowych pojawiają się już takie w Polsce choćby odcinek A2 od Nowego Tomyśla do Świecka ma nawierzchnię betonową dodatkowo wzbogaconą grysem w celu zwiększenia przyczepności . Prawidłowo wykonana betonka jest wstanie posłużyć 50 lat natomiast asfaltowe wymagają wymiany nawierzchni ścieralnej już po 15 latach .
z jedną sugestią, urzędowa degradacja A4 na odcinku legnickim do poziomu gierkówki
Tak bo ten odcinek nie spełnia norm autostrady niema pobocza awaryjnego ,siatek na zwierzęta ,oraz MOP z prawdziwego zdarzenia odcinek do przebudowy.
On nawet nie spełnia wymogów drogi ekspresowej, wczoraj powiedziałem o gierkówce, to nie jest nawet gierkówka, ale hitlerówka, w przypadku braku poszerzenia pasa drogowego, a wątpię, aby technicznie dało się poszerzyć cały obszar drogi powinien zostać przebudowany i zamieniony w drogę typu 2+1 z poboczami, na nowo także położona warstwa ścieralna
Akurat w tym konkretnym przypadku droga 2 plus 1 nie jest najlepszym pomysłem ze względu na niezwykle duże obciążenie ruchem tej trasy to droga o znaczeniu międzynarodowym . Tam najsensowniejsza jest ostra przebudowa poszerzenie do 3 pasów ruchu plus pobocza awaryjne. Było by to niezwykle kosztowne bo w zasadzie wszystkie wiadukty i przepusty trzeba by rozebrać i zbudować od nowa ale to jedyne korzystne rozwiązanie dla tej trasy. Dwa plus jeden to dobre rozwiązanie ale na trasach o nieco mniejszym natężeniu ruchu.
tak, tylko obecne rozwiązanie jest najgorszym z możliwych… uważam, że dozwolona tam prędkość 110 z resztą notorycznie łamana, jest najgorszą z możliwych…
lepsze dla ruchu jest mniejsze tempo. ale zagwarantowana przepustowość krajówki, z łatwymi objazdami, co przy drodze typu zamkniętego 2+2 bez pasów awaryjnych, jest akurat radykalnie gorsze niż przy krajówce 2+1 z pasami awaryjnymi, ograniczeniem ustawowym 90km/h i łatwymi wyjściami na zewnątrz
legnicka A4 NIE MA absolutnej racji bytu jako nawet nie autostrada, ale jako zwykła droga, i każdy w mojej okolicy, zdrowy na umyśle, omija ten poniemiecki szajs, autostradę śmierci, kiedy tylko może…
…odcinek NIE jest możliwy do jakiegokolwiek innego zagospodarowania niż 2+1, bez dziesiątek miliardów zł z PL budżetu
a w sumie po co, jako Polacy, mamy fundować tranzyt Niemcy-Ukraina
o wiele bardziej nam potrzebna S5
No S5 jak najbardziej zdarzenia drogowe są codziennie na starej 5 . Za tranzyt pobierane są opłaty ten cały viatol to ok 50 gr za km dla tzw Tirów bo TIR to nazwa konwencji a nie pojazdu . Czy to dużo czy mało trudno powiedzieć utrzymanie trasy też kosztuje .Był też swojego czasu pewien ciekawy i moim zdaniem dobry pomysł żeby TIRY które przejeżdżają przez Polskę ładować na Kolej i Koleją by sobie przez nasz kraj jechały .Bezpieczniej być może szybciej TIR jedzie 90 km ,h a koleją mógłby 120 km,h ,mniejsze zanieczyszczenia ,hałas ,odciążenie dróg i autostrad to chyba najważniejsze ,dodatkowe miejsca pracy na kolei i na terminalach które trzeba by było zbudować . Oczywiście za przejazd pobierali byśmy odpowiednie opłaty.